En god natts sömn och en godmorgon

Alltså. Ibland kan små gester, oplanerade eller planerade göra en lycklig och alldeles varm om hjärtat. Jag har massor med fantastiska kusiner som ofta och alltid gör mig glad. För några veckor sen var det två av dem, finaste Maja och Stina som fick mig att känna mig lite extra tacksam för vad jag har.

Min sista lediga helg innan jobbet hade jag planerat att åka till sköna Värmland för att andas Värmlandsluft och för att fira Maja 15 år. Det började dåligt, bussen till Enköping där jag skulle byta var försenad vilket gjorde att jag kom till Årjäng 22.05 istället för 19.35. Den där sköna kvällen med kvällsmacka och mys blev plötsligt väldigt mycket kortare och jag satt uppgiven på en bänk i Enköping, sen på en bänk i Hallsberg och till sist på en bänk i Karlstad innan jag var framme. Farbror Lars-Olov, Maja och Stina kom och mötte mig och visst fick jag en mysig kväll när jag kom fram, även om den blev lite kortare än tänkt. Mätta, belåtna och trötta skulle vi gå och lägga oss. Jag sov för första gången på många många år över hos kusinerna istället för i Farmors stuga. Bäddsoffan var bäddad åt mig och på kudden låg en liten morot!



Efter en sån godnattpresent kan man ju inte annat än sova riktigt riktigt gott. Jag hade inte ställt någon klocka så när mobilen började låta vid halv 8 på morgonen blev jag lite paff. Det var pappa. Jag svarade och då hör jag musiken till 10 000 röda rosor! Pappa hade råkat ringa upp när han var på väg till jobbet. Ganska fint att väckas av Thore Skogman. Väl vaken så tyckte jag inte det var någon idé att somna om så jag klev upp och det första jag ser är:



Två små fina godmorgon-lappar från kusinerna som steg upp toktidigt för att åka till skolan. "Ha en bra dag". Jag tackar jag. Så tokigt bra blev den!






Kommentarer
Postat av: kjell

Va fint du skriver Lisa. Att jag väckte dig med rosor var kanske mer än en slump.

Kramar

Pappa

2011-09-15 @ 20:43:21
Postat av: Maken

vilka fina stunder..

2011-09-15 @ 20:51:11
Postat av: Anonym

Snyggt!

2011-09-18 @ 23:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0