Äldre man och drömgroddar

I onsdags var jag och informerade om mitt företag på en studentmässa. Efter mässan blev vi bjudna på sittning. Det var bordsplacering och jag fick en äldre man som bordsherre. Först tänkte jag att det kanske var lite trist att få sitta bredvid en gamling när man är på studentmiddag igen. När han började prata om vad han började plugga en gång i tiden så nämnde han i förbifarten att han var intresserad av alternativ odling. Det snappade såklart jag upp och sen satt vi och pratade om odling, höns, får och om att bo på landet resten av middagen. Så Himla Trevligt! Jag blev så inspirerad och när jag cyklade hem efter middagen var jag helt redo för att ta steget att köpa/hyra hus på landet. Bli självförsörjande på en del grödor, ha egna hönor som värper frukostägg eller omelettägg och ha naturen sådär nära som man kan ha när man bor på landet. Åh, vad jag längtar efter detta! Jag fick ett löfte av min käre bordsherre att, när jag är redo, så ska jag få eller få köpa hönor av honom. Han och hans fru har en kläckningsmaskin. Fina grejer! Jag vet att det kan vara så tokmycket jobb med hus, trädgård, odling och djur men för mig, just nu, sittandes i vår lägenhet längtar jag ut. Till något större, till ett ställe där det inte piper, susar och brummar utanför dörren. Till ett ställe där jag, istället för att slå på tv/dator, går ut och andas i mitt trädgårdsland. Där jag kan kratta löv, plocka äpplen och bjuda in vänner på mysiga middagar. Detta är min dröm. Och finns en snickarbod med i bilden kan det nog bli Davids dröm också...

Kommentarer
Postat av: Tomas

... och då finns det gott om plats för småttingar...

2011-11-20 @ 20:11:45
Postat av: mamma

Ja, hoppas att det inte bara blir en dröm utan att det också kan bli verklighet. Man behöver ju inte ha så stor tomt eller så stort hus- llte lagomt!

2011-11-20 @ 20:19:16
Postat av: Kjell

Det är en fin längtan. Jag kan kanske skaffa en kanin åt dig.

2011-11-20 @ 20:30:43
Postat av: Stina

Det låter väldigt mysigt tycker jag! Västkusten har gott om hus ;)

2011-11-22 @ 14:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0