Doft av play-doh

Minns ni play-doh? Den där degen som man lekte med när man var liten? I olika färger. Jag hittade en flaska rapsolja långt bak i skafferiet igår. Det var inte så mycket kvar och när den står långt bak i skafferiet betyder det oftast att den har stått där länge. När jag luktade på den kände jag lukten av play-doh! Jag har inte tänkt på play-doh på många många år, säkert inte sen jag lekte med det sist och det borde vara längesen kan man tycka. Jag har för mig att det var ganska kul. Men varför lekte man inte med en riktig deg egentligen. Så man kunde göra lite sjyssta goda kakor eller bullar? Det verkar ju väldigt mycket smartare av en förälder att sätta ett barn med riktig ätbar deg än med en låtsas deg? Fast en riktig deg är ju inte så roligt färgglad.


Festligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0