Omskakande

Det blev en omskakande helg och jag känner mig fortfarande skakis när jag tänker på lördageftermiddag. Vi mötte upp Hjälmaredsvännerna i Sthlm på Åhléns. Vi var på väg mot Buttericks då Johanna kom på att hon skulle köpa en mascara och det är jag oerhört tacksam för. När vi gick ut med riktning mot Buttericks hörde vi en ordentlig smäll, rök kom 150 meter bort och folk började springa mot oss. Vi fattade ingenting. När folkmassan slutat röra sig och det verkade lugnat ner sig gick vi bort mot affären. Stoppades av polis som spärrade av ett område.

Nu efteråt känns det skönt att vi alla kom hem välbehållna. Att Johanna köpte sin mascara som fördröjde vårt buttericksbesök med några minuter och att mannens planer inte gick som de skulle. Vi förstod såklart inte vad som hade hänt från början men ju längre kvällen gick och ju mer information vi fick desto tacksammare var jag att vi satt utanför stan, tryggt i soffan hos Peter och Johanna. Det finns alltid en massa om när det händer saker. Man vet aldrig hur det hade hänt om... Men det är skrämmande att tänka tanken. Trygga Sverige. Jag hoppas innerligt att detta inte kommer att trappas upp och att vårat nya parti inte kommer få mer sympati efter något sånt här!

Trots omständigheterna fick vi en mysig kväll med hockeyvinst, sushi, snarkningar, glögg och golvplats. Tack för det fina vänner!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Nej, var ni där! Å så skönt att det gick bra för er!!! Hoppas ni har en fin kväll. Många kramar!!!!

2010-12-12 @ 21:10:21
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.com
Postat av: Anneli

tacka johanna från mig med!! många gånger! ge dig inte ut på farliga utflykter till stockholm igen utan att förvarna terroristerna att håll sig borta!

2010-12-13 @ 17:20:44
Postat av: Peter

Tack själv Lisa, var härligt att se er igen! Om än omständigheterna blev som dom blev... Klart är att iaf inte jag förstår vad som riktigt hände ens nu i efterhand, men tur är väl det!



Kram

2010-12-14 @ 20:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0