Vuxenpoäng eller pensionärsvarning?

Jag börjar känna mig vuxen. Helt tokigt, lilla jag? I helgen började David tidigt både lördag och söndag och vi gick och lagt oss innan 11. När hände det senast? Resultat: jag vaknar utvilad och pigg vid 8. I lördags kväll/natt hade vi finbesök av norrlandskusin med kompis, mycket mysigt. När besöket hade åkt satte jag mig framför tv:n och fastnade framför Trädgårdsfredag. Första gången jag ser detta program men OJ, vad jag blev inspirerad. De odlade tomater, fixade trädgård, lagade mat och var väldigt pyssliga. Jag vill ha trädgård! Jag vill ha ett växthus med tomater, gurka, sallad. En trädgård med plommon-, äppel- och körsbärsträd. Fläder-, vinbär- och krusbärsbuskar. En kryddträdgård. En hängmatta. En gräsmatta. En hund. Ett hus. Ett land. Tänk vad huslig jag skulle kunna vara. Tills att jag får det får jag njuta av vår djungelbalkong!

(Notera den fina trallen som min händiga hälft har lagt, tänk vad händig han skulle kunna vara!)


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är det som är livet-att få se hur allt växer och få ta vara på det!Kan ju gälla oss människor också. Lycka till med din fina blogg! Kram mamma

2010-09-02 @ 16:55:02
Postat av: paquita

Lisa! Vilken fin djungel du skaffat, jag är avis!

Alla mina växter dog och den lille som överlevde tvingade PJ ned i komposten så den kvävdes...

2010-09-04 @ 09:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0