Ibland gör man rätt ibland gör man fel

Första veckan på jobbet snart avklarad. Jag är supertrött på kvällarna av allt nytt och alla nya folk. Man vill ju som göra ett bra första intryck och göra ett bra jobb. Passa in sådär lagom och inte klanta till sig. Andra dagen gjorde jag min första utskrift. Det fanns bara en skrivare i rullistan där man kan välja var och hur man ska skriva ut. Jag tänkte då att, finns det bara en att välja på så borde det ju vara den som jag ska skriva ut på. Jag tryckte på print men inget papper kom ut. Då det inte var en akut utskrift så brydde jag mig inte om att undersöka saken vidare utan fortsatte med andra saker. Efter ca 40 minuter kommer en man som jag inte träffat innan plus en från min grupp in på mitt kontor med ett bamsestort papper med en liten text på i ena hörnet. Jag hade skrivit ut mina 8 sidor på en skrivare ett hus bort, en våning ner. I A1 format lång. Om ni aldrig sett ett A1 papper någon gång så kan ni tänka er att det är som 8 st A4 papper men detta var ännu större. Jösses! Ibland gör man fel. Mannen kom senare upp med en lista på ALLA skrivares namn och vilka storlekar varje skrivare skriver ut. MEN det tog inte slut där. Det råkade vara så att min utskrift tydligen inte var klar den dagen för dagen därpå kom han upp igen med fler av mina papper och frågade om det var jag som skrev ut igen...

Kommentarer
Postat av: dorota Chohan

Ja Lisa det finns ju olika sätt som man kan göra sig känt på jobbet. Du valde ganska effektivt sådant och harmlöst samtidigt. Att skicka din utskrift till skrivare till huset bredvid... det var ju fiffigt!! Att använda pappaer i A 1 format var ännu bättre! Kram Dottie

2011-09-02 @ 14:01:32
Postat av: svärmor

Ja Lisa! Det finns ju olika sätt att göra sig känd på jobbet! Du valde ganska harmlöst men ack så effektivt sådant. Att skicka dina utskrift ett hus bort och dessutom i A1 format det var ju fiffigt! Du fick ju folk att komma till dig och presentera sig själva, bara det är inte dåligt... Nu bli Du ihågkommen som den där tjejen med skrivarn..Kram. Ha en skön och avkopplande helg.

2011-09-02 @ 14:23:33
Postat av: Kjell

Stackar dig Lisa. De glömmer dig nog aldrig efter detta. Ja, ja de tycker säker det är roligt att gå med papper till dig.



Kram

Pappa

2011-09-02 @ 17:32:38
Postat av: Emma Hagman Rang

Om det känns bättre fick jag min dator med kod (som jag valt själv) i fredags och idag när jag skulle logga in hade jag redan glömt den... Det vara bara att ringa till helpdesk å erkänna hur förvirrad jag uppenbarligen är... vi gör alla misstag på jobbet :)

2011-09-12 @ 20:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0