Bordstjuven

Pappa var och hämtade trädgårdsmöbler hos några grannar veckan innan bröllopet. När han bar på bordet mötte han en annan nyinflyttad granne som hejade och pappa sa, "ja, jag går och samlar in möbler hos grannarna ja". Grannen nickade och pappa gick hem med bordet. Några minuter senare kommer grannen upp och berättar att hans nyinköpta teakbord försvunnit från deras tomt "Har du tagit det också?". Pappa skrattade till och förklarade att han såklart hade frågat om lov och att grannarna var några kompisar. Grannen hade tydligen blivit av med ett bord och måste alltså trott när pappa kom bärandes på de andra grannarnas bord att, "Tänk om han tagit mitt bord också". Man kan ju inbilla sig att han borde blivit rätt upprörd när han får veta att grannen går runt bland husen och bara tar bord så där. Pappa, en sån bordtjuv! Utan att skämmas också...


Kommentarer
Postat av: Kjell

Nu har jag pratat med min granne igen och frågade om bordet verkligen var borta. Då berättade han att frun flyttat till andra sidan huset. Så jag är inte en misstänkt längre. Jag får se upp med honom för han har reparerat vapen för Mujaheddin i Afganistan och för Unita gerillan i Angola.

2011-08-22 @ 20:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0