På fel ställe

Jag har gjort drastiska förändringar i mitt pendlarmönster. Istället för att byta till buss på Västerås station byter jag till cykel vid sjukhuset. Detta innebär att jag måste lära mig en ny cykelväg. Första dagen skulle jag cykla från jobbet till sjukhuset och gjorde en snabb planering efter eniros karta. Det kan väl inte vara så svårt. Det började bra. Jag har ju ganska så bra lokalsinne. Jag har ju varit orienterare, då har man koll vet ni! Jag cyklade, sen svängde jag vänster. Skrattade åt att några stållar hade flyttat på en gatuskylt, den satt ju på helt fel ställe, tokigt! Sen helt plötsligt kom jag tillbaka till Mälaren, ungefär där jag startade. Man kan beskriva min cykelväg som bokstaven Z. Jag var alltså helt fel ute. Det lustiga är att, eller det listiga är att, jag först idag förstod att den där skylten inte alls satt på fel ställe. Det var ju jag som var på fel ställe.

Kommentarer
Postat av: Kjell

Den här var riktigt rolig. Du kom ju rätt så du var inte helt borta.

2011-04-15 @ 20:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0