Ett bra namn

Jag har varit depp och opepp hela dagen efter det hemska valet! Vid 11 fick jag ett sms från kusin Maja som skrev grattis på dagen, det lättare upp en aning.

Idag har jag namnsdag. Lisa!

Lisa betyder perfekt
Lisa betyder Gud är fullkomlighet

Lisa är ett väldigt kvinnligt namn fast det finns faktiskt en man i Sverige som heter Lisa i förnamn. Han har dock svårt att hävda sig då det finns 31514 Lisor som är kvinnor, varav 19419 heter det i förnamn. Totalt är Lisa det 56e vanligaste namnet. Lite vanligare än Frida och lite ovanligare än Amanda.

Wikipedia säger att Lisa kan vara flera saker
- ett kvinnonamn (de har ju lite fel eftersom jag har upptäckt en man)
- en blomma
- en solgud
- en TV-serie
- en dator

Lisa är ett lätt namn att rimma på. Det behövs inte så mycket fantasi för det.

Det är helt enkelt ett mycket bra namn. Grattis alla 31514 st LISA!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Lisa kan också vara en Kajak. En mycket fin sådan =)

2010-09-21 @ 12:29:55
Postat av: Anonym

nu räknade du faktiskt inte med den stackars underrepresenterade mannen. Grattis alla 31515 lisor!

2010-09-21 @ 23:22:53
Postat av: Josefine Arvidsson

Grattis i efterskott!! :)

2010-09-22 @ 17:36:35
URL: http://www.hylteberga1223.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0