Åka pendelbuss

Jag är numera en pendlare. Så är det! Jag går, sitter på en buss och cyklar 3½ timme/dag. Antingen kan man bli frustrerad och tänka på allt man hade kunnat göra under alla minutrar av sitt liv som nu bara är ”bortkastat”. ELLER så accepterar man och gör det bästa av saken. När bussen går på morgonen får jag min extra sovtimme, gött. Jag cyklar 25 minuter i racerfart till och hem från jobbet, motion och skön höstluft. På hemvägen har jag massor av saker att göra! Jag brukar ha svårt att bestämma mig. Ska jag läsa bok? Eller läsa litteratur för exjobbet? Eller ska jag titta på alla andra pendlare och tjuvlyssna på roliga samtal? Det brukar bli en blandning, vilken tur att resan är lång så jag hinner med allt!

Jag har lärt mig:

1.       Att man är väldigt konstig om man sätter sig bredvid någon när det finns ett ledigt dubbelsäte.

2.       Att man måste vara 10 minuter före bussen och stå i kö för att få ett eget dubbelsäte

3.       Kön är helig. Jag råkade gå på först fast att jag kom sist till hållplatsen och fick många onda blickar.

4.       Det är inte populärt att prata högt i mobiltelefonen

5.       Det är inte populärt att prata alls

6.       Det spelar ingen roll att man går på tidigt för att få ett eget säte för någon kommer ändå komma efter och sätta sig bredvid en. Då är det ju bättre att gå på senare och få välja sin resegranne. Eller?


Kommentarer
Postat av: Lovan

Nummer 6, riktigt klokt!

2010-09-08 @ 22:45:22
URL: http://lovahaisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0