Ensam är inte stark

Igår när jag, i vanlig ordning, stod och väntade på bussen kom det en blind man till hållplatsen. Han letade sig fram med käppen samtidigt som 5:ans buss åkte förbi. Han frågade en kille som stod bredvid mig. "Var det en lokalbuss?" Vilken hörsel tänkte jag! Han skulle med bussen till Västerås berättade han för killen. En stund senare hoppade killen på bussen mot Sala och den blinde mannen stod kvar. Sen kom nästa buss, mot Västerås, och mannen frågade ut bland oss i kön. "Är detta bussen till Västerås?" Vi svarade och han hoppade på. Jag blev så fascinerad och imponerad över hur de hanterar situationerna. De är verkligen beroende av att fråga om hjälp och beroende av att människor runt om är vänliga att hjälpa dem. Beroende av andra helt enkelt. Tänk vad mycket vi gör som känns självklart som inte blir lika självklart för någon som inte ser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0