Köttigt

Jag satt och funderade en dag varför julbordet är överöst med kött. Kött kött kött. Jag tänkte att detta köttbord måste berott på att förr när man kanske hade sin egen gris eller köpte en gris av grannen så tog man hand om hela grisen. Därför blev det inte bara skinka utan också prinskorv, köttbullar, fläskkorv, revbensspjäll, leverpastej... Tokigt mycket kött helt enkelt. Jag satt och letade efter lite goda vegetariska alternativ men de mesta jag hittade var varianter av julbordets kötträtter. Vegetariska köttbullar, vegetarisk korv, vegetarisk skinka... Fantasifullt?! Vi fick ändå till ett ganska snällt julbord med närproducerad skinka och älgköttbullar. Det gillar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0