Lycklig med lotten!

Ni får stå ut med att jag kommer att göra uppdateringar om min, Emma och Idas lott. Jag är väldigt entusiastisk just nu och ser en grön och prunkande (roligt ord) lott framför mig fram i juli. Det kan även bli så att lotten är grön och ogräsväxande. Men just nu är det roligt. Det växer rabarber... små knoppar och jag längtar efter rabarberpaj. Jag ska cykla bort. Lägga rabarber på cykeln (Hur gick den där roliga historien, Lukas?) och baka världens godaste paj!




Precis som Sören och Anders, Sune-författarna, så har jag ju såklart förberett lite...




Det blir chili, tomat, solrosor, ruccola, persilja, mynta, gurka, pumpa, sockerärtor och det bästa.... Popcornmajs! Tänk vilken lycka om jag lyckas odla mina egna popcorn!

Vissa stunder är lite finare och lite lättare än andra...




... och ännu finare och lättare blir det med sällskap!


Kommentarer
Postat av: Kjell

Livet är härligt när man kan njuta av de nära och enkla nöjena. Det skall du vara tacksam för.

2011-04-15 @ 20:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0