Fencie

Jag var på väg hem från bussen när jag mötte ett äldre par med en Welsh Springer Spaniel, samma ras som Fencie. Hunden var glad och jag fick ett stort behov av klappa. Hunden hette Timmy och var 1½ år. Han var inte lika gosig som Fencie var men väldigt fin. Det var parets första Welsh och de berättade att de inte hade väntat sig att Welshar skulle ha så starkt jaktsinne. Timmy jagar efter allt sa de, katter, harar, ekorrar, allt som rör sig. Jag kände verkligen igen Fencie i allt som de sa. Livliga Fencie. Fencie i skogen, nosande och springande. Hon var som lyckligast i skogen. När hon fick springa på nya stigar och känna alla dofter. Jag saknar hennes tassande hemma i Stenungsund. Jag saknar när hon stod bredvid sängen på morgonen, viftande på svansen och hoppades att en rörelse från mig betydde att jag var på väg upp och jag saknar hennes glada ylande när man kom innanför dörren.



Kommentarer
Postat av: lina

sluta skriva sådana där inlägg, du vet ju hur gråtmild jag är!

2010-10-02 @ 11:15:31
Postat av: Peter

Jag har hittat din blogg Lisa :) Tack för ikväll, var jättetrevligt som vanligt! Ni vet att ni alltid är välkomna till oss i storstan!

2010-10-02 @ 22:38:54
Postat av: stina kusinvitamin

hej jag längtar efter den sötaste hunden hon var så vacker det var en underbar bild dej och fencie vi ses<3<3<3/kusinvitamin

2010-10-18 @ 16:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0